carriere

Onze succes cases

Waar andere bureaus meestal opgeven, blijven wij doorgaan om een op maat gemaakte oplossing voor onze klanten te vinden, zelfs als dit uitzonderlijk werk, creativiteit en flexibiliteit vereist.

Ontwikkeling van ons team in samenwerking met zorgorganisaties

Uitdaging

Een Amerikaans biotech- en farmaceutisch bedrijf zocht naar een strategie om de gezondheidszorg op een unieke manier te transformeren door middel van partnerschappen.

Oplossing

Workshops met senior management hebben geresulteerd in de ambitie om de resultaten voor patiënten, klanten in de zorg en zorgprofessionals te verbeteren. De volledige organisatie werd voorbereid om deze missie aan te gaan. We boden een blended curriculum aan, variërend van teamtrainingen tot individuele coaching op projecten en vaardigheden. Het team werd in staat gesteld om deel te nemen aan ontworpen projecten met zorgprofessionals.

Resultaten

Hoogstaande resultaten zijn behaald in het verminderen van stress, overuren en wachttijd voor zorgprofessionals. Door samen te werken aan projecten, werd een significante vermindering in de tijd van doorverwijzen, wachtlijsten en reductie van falen bereikt. Dit resulteerde ook in een aanzienlijke verbetering van de patiënttevredenheid. De werknemers van het bedrijf worden gewaardeerd om hun oprechte interesse en motivatie voor dagelijkse verbetering.

case

Ontwikkel kennis en vaardigheden om in contact te komen met stakeholders

Uitdaging

Na een reorganisatie, starten van een nieuw go-to-market model met nieuwe competenties, diepgaande kennis van de relevante stakeholders, kennis van de financiën van de gezondheidszorg en de implicaties van de lancering van een nieuw product.

Oplossing

Na het in kaart brengen van de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor elke positie, ontwikkelde Smelt een ontwikkelingsstrategie voor alle medewerkers met klantgerichte taken. Werknemers werden aangespoord of geadviseerd om te leren over de financiën van de gezondheidszorg via online modules. Er werd een spel ontworpen om de interesses en de belangen van externe stakeholders te ervaren en deze te aligneren met de de interne stakeholders.
Het programma werd verrijkt met stakeholders uit het veld die interviews afnamen en rollenspellen speelden. Waarbij ze elkaar interviewden in de vorm van een 'collegetour' en gesprekken voerden over onderwerpen romdom het zorgsysteem.

Resultaten

Een enthousiaste groep werknemers, verbonden met een winning mentaliteit, gingen de uitdaging aan om toegang voor patiënten tot behandelingen te realiseren.

case

Ontwikkel go-to-market model

Uitdaging

Een mondiale speler in de farmaceutische industrie ervaart dat hun go-to-market model niet aansluit bij de nieuwste generatie zorgprofessionals en het veranderende landschap van zorgsystemen. Ontwikkel een case voor verandering en implementeer het nieuwe model.

Oplossing

Diepgaande interviews binnen en buiten de organisatie, aangevuld met strategische workshops met het management, hebben geresulteerd in een nieuw go-to-market model. Smelt leverde projectmanagement, HR-vaardigheden en kennis evenals opleidingsprogramma's.

Resultaten

Na een interne overeenkomst met Human Resources en de ondernemingsraad zijn er nieuwe functieprofielen ontworpen, inclusief de competenties om de nieuwe functies uit te voeren. De Smelt Academy heeft leerstrategieën ontworpen om de werknemers te coachen, trainen en ontwikkelen. Verandering werd ook verankerd in nieuwe werkstromen en geïmplementeerd in de systemen. Door op te treden als projectleider werd het pad van verandering goed waargenomen en uitgevoerd.

case

Market Access Director Europa

Een start-up biotechnologiebedrijf met een uitdagende market access strategie. De access manager moest ervaring hebben in een internationale setting om de lancering in meerdere landen tegelijk voor te bereiden. Smelt presenteerde drie kandidaten binnen vier weken. Het bedrijf zelf deed er vijf weken over om te beslissen welk van de drie profielen de voorkeur had. De opdracht werd binnen de afgesproken termijnen voltooid.

case

European Marketing Manager

Een scale-up biotechbedrijf actief in acute zorg. We werden uitgenodigd om kandidaten te presenteren met ervaring in ziekenhuiszorg en het ontwikkelen en implementeren van een nieuwe multichannel strategie in Noordwest-Europese landen. Voorkeur mentaliteit: hands-on. Leiderschapsvaardigheden: visionair en strategisch sterk. Smelt slaagde erin om binnen vier weken vijf kandidaten voor te stellen. De opdracht werd succesvol afgerond en resulteerde in een echte samenwerking voor andere diensten.

case

Medical Director Noordwest-Europa

Een start-up bedrijf in hematologie zocht een ervaren medisch directeur met affiniteit voor hematologie. De kandidaat moest ervaring hebben in het overbruggen van afdelingen en belanghebbenden en in staat zijn om op te treden als woordvoerder naar opinieleiders. De aan te stellen medisch directeur moest een volledig nieuwe medische afdeling creëren in de Benelux en de Scandinavische landen en specifieke medische taken toewijzen aan verschillende landen in de regio. Smelt heeft kandidaten uit verschillende landen gepresenteerd. Het bedrijf koos voor een medisch directeur met de Belgische nationaliteit. Feedback van de klant was zeer positief omdat het project om de positie te vervullen vele maanden in beslag nam.

case

Kom in contact!

Heb je vragen over onze services of wil je meer weten over hoe wij jouw organisatie kunnen ondersteunen? Neem vandaag nog contact met ons op!

Neem contact op